Sydney en veel meer!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis & Marcella Duijts - WaarBenJij.nu Sydney en veel meer!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis & Marcella Duijts - WaarBenJij.nu

Sydney en veel meer!!

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Marcella

07 Maart 2016 | Australië, Sydney

Na zo'n 4 uur gevlogen te hebben zijn we aangekomen in Sydney. Wat een stad zeg,,, gaaf, groot, imposant, alles heeft het!! Cell kon na de eerste paar uur wandelen niets ander dan glinsteren in haar oogjes van de hoge gebouwen en de bezoekjes aan de Ugg winkels, het vuurwerk, de lichtjes de indrukken, de vriendelijkheid van de mensen en wat nog al niet meer! Zondag hebben we een stads tour gedaan met het I'm free concept. Door studenten gedaan en je mag achteraf zelf bepalen wat je het waard vond en wat je budget toelaat. Erg leuk. Uiteraard zijn we naar het Opera House geweest en hebben kaartjes gekocht voor Romeo en Juliet op dinsdag avond. Dit moet je toch gewoon  gedaan hebben ýals je Sydney aan gaat.. wat gaaafffff.
Vandaag hebben we onze mobile home camper opgehaald voor de komende 3 weken. Er gaat een wereld voor Cell open;-). Daar heeft Dennis veel lol om. Cell gaat voor het eerst in haar leven toiletteren op een openbare wc. Hahaha.
Veel boodschappen ingeslagen nu, en genieten..
Inmiddels hebben we al vier nachten doorgebracht in ons mobiele huis op wielen.
De eerste twee nachten waren erg wennen voor Cell, zeker als je snachts naar het toilet moet en allemaal rare geluiden hoort.   Dan is denn zo lief en attent om even mee te lopen ;-).
De eerste twee nachten hebben we geslapen op een camping in Miranda. Dit is een plaatsje vlak bij Sidney. We zijn vanuit de camping met de trein naar Sidney gereden en zijn daar naar Romeo en Juliet geweest in het opera house. De tweede dag hebben we een achter tante ontmoet van Cell. Daarna zijn we met onze camper doorgereden naar de Blue Mountains.
We hebben hier geslapen op een free bush camping. Dit is een camping midden in de natuur zonder faciliteiten. Het enige wat er zit is een toilet. Het toilet hebben we niet gebruikt. Dit was zo smerig!!
Vervolgens zijn we de Three Sisters gaan bekijken. Dit zijn drie rotsen naast elkaar midden in het gebergte. Zo gaaf!!! Je hoort en ziet in Australie zulke rare geluiden en dieren. Vanuit Blue Mountain zijn we verder gereden naar Jervis Bay. Dit is een gebied met prachtige stranden. Voordat we naar Jervis bay gingen, moest er natuurlijk ook een keer getankt worden. Helaas rijdt ons mobiele huis niet op water ;-). Denn en cell waren heel slim en hebben diesel in de auto gegooid in plaats van benzine. Jullie kunnen het alvast raden... inderdaad ons huisje deed het niet meer.... Gelukkig is iedereen erg behulpzaam in Australie en met behulp van een auto bedrijf (wat gelukkig om de hoek zat van het tankstation)  konden we binnen een uur weer verder rijden. Eind goed al goed. Helaas wel 300 dollar lichter, maar verder klagen we niet ;-). Vol gassss op naar onze volgende bestemming. En dat was Ulludulla. Dit was een erg leuk stadje aan het strand. We hebben hier heerlijk een dagje gerelaxt en gesnorkeld. We hebben km's gewandeld zonder iemand tegen te komen. S'avonds zijn we naar Milton gereden naar een rodeo wedstrijd. Volgens mij waren we de enige toeristen. We zagen de locals rodeo rijden op grote stieren. Dit evenement vindt 1 keer per jaar plaats. We zijn nu onderweg naar pebbles beach in het plaatsje Dullas. Op dit strand komen savonds en s'ochtends kangaroos naar je toe om te bedelen voor eten.
We zaten een potje te klaverjassen en daar kwamen ze hoor...skippie 1,2,3,4. Heel leuk. Ook vliegen hier papegaaien in het rond welke uit je hand eten en je ziet eekhoorns e.d. We snorkelen ook veel en dan zie je opeens een grote pijlstaartrog onder je zwemmen. De hoeveelheid aan wilde dieren is hier echt fantastisch.. Op de rit naar onze volgende bestemming zijn we een goudzoekers plaatsje Mogo aangegaan en Dennis mocht ook lekker graven en zeven naar goud... daarna zijn we nog een Cheese factory aangegaan in Bodalla. Vanuit Narooma gaan we nu weer verder richting Melbourne. Cheers!!!

• 07 Maart 2016 - 08:17

Annemarie:

Een lang verhaal!! Yeah! Jullie hebben het goed naar jullie zin zo te horen! Gaaf wat jullie allemaal doen! Have fun mates! Cheers!

• 08 Maart 2016 - 12:03

Gerdavandijken:

super gaaf leuk dat jullie schrijven zo kunnen wij heerlijk mee reizen dikke kus gerda

• 08 Maart 2016 - 22:14

Kirstin:

Super leuk om jullie zo te volgen en te zien genieten.
    Mooie ervaring zo'n reis...
    Veel plezier nog, liefs kirstin

• 10 Maart 2016 - 11:25

Simone:

Wat gaat het snel!! Alweer in Australie! Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven!
    Wat een ervaringen allemaa!! Kus

• 11 Maart 2016 - 22:04

Helma:

Beetje 'n late reactie van ons,maar dat kwam doordat we zelf op vakantie waren.Wat een schitterend verhaal weer!Jullie halen echt alles uit de reis,geweldig! Blijf ervan genieten,liefs en een dikke knuffel