Motueka, Westport, Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Dennis & Marcella Duijts - WaarBenJij.nu Motueka, Westport, Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Dennis & Marcella Duijts - WaarBenJij.nu

Motueka, Westport, Franz Josef

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Marcella

19 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Goodmorning mates,
Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder en wij vonden het weer eens tijd voor een nieuwe up-date.
Vanuit Wellington hebben we de ferry gepakt naar Picton, hier mochten we onze nieuwe bolide ophalen.
Vanuit Picton zijn we doorgereden naar Motueka en verbleven hier twee nachten.
In Motueka hebben we gewandeld in het Abel Tasman National Park en heerljk gelegen aan het strand.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Westport en hebben in de vrije natuur pinquins en zeeleeuwen gezien. Echt super gaaf!!! De zeeleeuwen hadden heel veel jongen. Mooi om te zien dat, dat er nog is in de vrije natuur.
Daarna mochten we onze reis voortzetten naar Franz Josef Glacier. Dit ligt aan de Westkust, ook wel de wetcoast genoemd, vanwege de velen meters regen die er valt.
En dat hebben we geweten ook....
Vanaf het moment dat we er aan kwamen tot het moment van vertrek heeft het geregend. :-(. We wilden heel graag een helicopter vlucht maken en in de sneeuw op de bergen lopen, helaas kon dit niet doorgaan vanwege het weer....
Maarrrrrr dit mocht de pret niet drukken. Denn en Cell zouden zichzelf niet zijn, als ze er niet het beste van zouden maken ;-p.
We zijn heerlijk in het hot water pool gedoken en Denn heeft een geweldige voorbereiding getroffen door nieuwe afleveringen Home land te downloaden in NL. Wat een wereld vent!! :-)Verder heeft cell zichzelf ook overtroffen. Denn wilde hueeeel graag een wandeling maken naar de gletsjers (cell zag dit niet zo zitten vanwege de regen). Maaarrrr ook zij heeft zich eroverheen gezet en samen zijn wij gaan wandelen. Denn met een plastic zak over zijn hoofd en cell kon bij de receptie thankgod!! een paraplu lenen En nee op dit gebied waren wij niet goed voorbereid. Wij hadden geen regenkleding mee of paraplu en in het hele gebied kon je nergens een plu of goedkope regenpak kopen. Jullie lezen het goed, goedkoop, want ja dhr. Duijts zou dhr. Duijts niet zijn als het niet te veel mag kosten ;-). De wandeltocht was eigenlijk afgezet, vanwege het gevaar van overstromingen. Dit hield ons (wij als avonturiers) niet tegen en hebben de wandeltocht vervolgd. Jammergenoeg konden wij niet tot de gletjers komen. Dit was toch echt te gevaarlijk. En zo zijn we de regenachtige dagen goed doorgekomen.
Momenteel zijn we onderweg naar Queenstown. Dit is best een aardige trip van 350 km.
Onze reisverslagen worden ook iedere keer geschreven, tijdens zulke tripjes ( we moeten immers onze tijd optimaal benutten ;-)).
Tot snel!!!